Conferința regională organizată la Sinaia în cadrul proiectului „Consolidarea și eficientizarea sistemului național de recuperare a creanțelor provenite din infracțiuni” cod SIPOCA 56
Data: 04.04.2022
În perioada 30 martie – 01 aprilie, Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, în parteneriat cu Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție a organizat, la Sinaia, cea de-a cincea conferință dintr-o serie de opt conferințe regionale în cadrul proiectului „Consolidarea și eficientizarea sistemului național de recuperare a creanțelor provenite din infracțiuni”, cod SIPOCA 56.
Evenimentul a beneficiat de participarea reprezentanților conducerii Secției Urmărire Penală și Criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, ai Agenției Naționale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate și ai Direcției de Investigare a Criminalității Economice din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, reunind procurori, ofițeri de poliție judiciară și specialiști antifraudă din circumscripția Parchetelor de pe lângă Curțile de Apel Galați și Ploiești.
Din cele 9 spețe prezentate în cadrul evenimentului, au fost evidențiate un număr de trei dosare instrumentate de către un procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Buzău împreună cu ofițeri de poliție din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Buzău -Serviciul de Investigații Criminale, de către un procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Buzău împreună cu ofițeri de poliție din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Buzău - Serviciul de Investigare a Criminalității Economice, respectiv de către un procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Vrancea împreună cu ofițeri de poliție din cadrul Inspectoratului de poliție Județean Vrancea - Serviciul de Investigare a Criminalității Economice. În evidențierea spețelor au fost avute în vedere următoarele criterii: obiectul și complexitatea cazului, valoarea bunurilor sechestrate/confiscate, valoarea prejudiciului, metodele și tehnicile de investigații financiare utilizate pentru identificarea bunurilor care pot face obiectul sechestrului/confiscării și utilizarea mecanismelor de cooperare internațională în vederea identificării și recuperării bunurilor produs al infracțiunii.
De asemenea, în cadrul evenimentului au fost supuse atenției participanților aspecte din practica PICCJ, DICE și ANABI, fiind susținute și prezentări referitoare la principiile egalității de șanse și dezvoltării durabile.
Despre proiect
Scopul acestui proiect este creșterea gradului de recuperare a creanțelor provenite din infracțiuni, iar obiectivul specific îl reprezintă consolidarea capacității Agenției în vederea îndeplinirii eficiente și performante a misiunii instituționale prin dezvoltarea de instrumente operaționale și strategice, precum și investirea în capitalul uman.
Perioada de implementare a proiectului este de 58 de luni, iar bugetul total este în sumă de 6.126.635,64 lei, din care asistența financiară nerambursabilă este de 83,98386280%, respectiv 5.145.385,27 lei.
Grupul țintă al proiectului îl reprezintă un număr de 430 de procurori, judecători, polițiști, personal din cadrul ANABI, ANAF, ONPCSB, precum și personal din cadrul altor instituții din domeniu.
Rezultatele preconizate ale proiectului vizează:
1 - Capacitate operațională și strategică consolidată la nivelul Agenției;
2 - Resurse umane specializate în domeniul identificării, administrării și valorificării bunurilor sechestrate;
3 - Bune practici identificate și diseminate în materia identificării, confiscării şi valorificării bunurilor provenite din infracțiuni.
Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin
Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020!