Conferința regională organizată la Oradea în cadrul proiectului „Consolidarea și eficientizarea sistemului național de recuperare a creanțelor provenite din infracțiuni” cod SIPOCA 56

antet%20POCA.jpg

                                                                                                                                                    25.02.2022

În perioada 23 – 25 februarie, Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, în parteneriat cu Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție a organizat, la Oradea, cea de-a treia conferință dintr-o serie de opt conferințe regionale în cadrul proiectului „Consolidarea și eficientizarea sistemului național de recuperare a creanțelor provenite din infracțiuni”, cod SIPOCA 56.

Evenimentul a beneficiat de participarea reprezentanților conducerii Secției Urmărire Penală și Criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, ai Agenției Naționale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate și ai Direcției de Investigare a Criminalității Economice din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, reunind procurori, ofițeri de poliție judiciară și specialiști antifraudă din circumscripția Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Oradea.

Din cele 8 spețe prezentate în cadrul evenimentului, au fost evidențiate un număr de trei dosare instrumentate de către un procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Satu Mare în cooperare cu ofițeri din cadrul Direcției Generale Anticorupție Satu Mare, un procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Bihor în cooperare cu ofițeri din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor - Serviciul de Investigare a Criminalității Economice, respectiv de către un procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Satu Mare în cooperare cu ofițeri din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Satu Mare - Serviciul de Investigare a Criminalității Economice. În evidențierea spețelor au fost avute în vedere următoarele criterii: obiectul și complexitatea cazului, valoarea bunurilor sechestrate/confiscate, valoarea prejudiciului, metodele și tehnicile de investigații financiare utilizate pentru identificarea bunurilor care pot face obiectul sechestrului/confiscării și utilizarea mecanismelor de cooperare internațională în vederea identificării și recuperării bunurilor produs al infracțiunii.

De asemenea, în cadrul evenimentului au fost supuse atenției participanților aspecte din practica PICCJ, DICE și ANABI, fiind susținute și prezentări referitoare la principiile egalității de șanse și dezvoltării durabile.

1.jpg

Despre proiect

Scopul acestui proiect este creșterea gradului de recuperare a creanțelor provenite din infracțiuni, iar obiectivul specific îl reprezintă consolidarea capacității Agenției în vederea îndeplinirii eficiente și performante a misiunii instituționale prin dezvoltarea de instrumente operaționale și strategice, precum și investirea în capitalul uman.

Perioada de implementare a proiectului este de 58 de luni, iar bugetul total este în sumă de 6.126.635,64 lei, din care asistența financiară nerambursabilă este de 83,98386280%, respectiv 5.145.385,27 lei.

Grupul țintă al proiectului îl reprezintă un număr de 430 de procurori, judecători, polițiști, personal din cadrul ANABI, ANAF, ONPCSB, precum și  personal din cadrul altor instituții din domeniu.

 Rezultatele preconizate ale proiectului vizează:

1 - Capacitate operațională și strategică consolidată la nivelul Agenției;

2 - Resurse umane  specializate în domeniul identificării, administrării și valorificării bunurilor sechestrate;

3 - Bune practici identificate și diseminate în materia identificării, confiscării şi valorificării bunurilor provenite din infracțiuni


Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin

Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020!


jos.png



Distribuie: