Comunicat de presă privind proiectul „Dezvoltarea sistemului informatic național integrat de evidență a creanțelor provenite din infracțiuni (ROARMIS)”(cod SIPOCA 763/MySMIS2014 135331), cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional “Capacitate Administrativă”
Prin prezentul comunicat de presă Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate aduce la cunoștință faptul că, în data de 10.07.2020, a început implementarea proiectului „Dezvoltarea sistemului informatic național integrat de evidență a creanțelor provenite din infracțiuni (ROARMIS)”(cod SIPOCA 763/MySMIS2014 135331), cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.
Proiectul are o perioadă de implementare de 30 de luni și are ca beneficiar Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, în parteneriat cu Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație şi Justiție.
Valoarea totală a proiectului este de 3.912.146,40 lei, din care
· 3.218.611,31 lei – valoare eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European;
· 613.805,09 lei – cofinanțare eligibilă a beneficiarului și partenerului
· 79.730,00 lei - Valoarea neeligibilă a proiectului.
Obiectivul general al proiectului este consolidarea capacității instituționale a Agenției Naționale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, precum şi a cooperării între instituțiile cu atribuții în domeniul sechestrării, administrării, confiscării, valorificării şi reutilizării creanțelor provenite din infracțiuni, prin modernizarea şi eficientizarea proceselor de lucru şi fluxurilor aferente.
Obiectivul specific al proiectului este dezvoltarea sistemului informatic național integrat de evidenta a creanțelor provenite din infracțiuni ROARMIS (Romanian Assets Recovery and Management Integrated System).
Prin implementarea proiectului se urmărește obținerea următorului rezultat:
- Dezvoltarea şi operaționalizarea sistemului informatic național integrat de evidenta a creanțelor provenite din infracțiuni.
Se are în vedere dezvoltarea unui instrument de lucru care să conducă la unificarea practicii la nivel național în materia evidenței creanțelor provenite din infracțiuni prin colectarea şi agregarea standardizată a datelor şi indicatorilor relevanți.
Sistemul informatic național integrat va furniza informații cu privire la diferite etape ale procesului de recuperare a creanțelor, începând cu primele faze de identificare şi urmărire a bunului, urmate de sechestrarea produselor infracțiunii și a altor tipuri de bunuri şi până la implementarea procedurilor finale de executare a măsurilor de siguranță de confiscare specială sau extinsă, repararea prejudiciilor, încheierea acordurilor internaționale de împărțire a bunurilor rezultate din săvârșirea infracțiunilor sau luarea deciziei privind reutilizarea în interes public sau social a imobilelor confiscate.
Prin utilizarea acestui nou instrument de lucru se consolidează implicit capacitatea instituțională a sistemului judiciar de a recupera creanțele provenite din infracțiuni.
La atingerea rezultatului vor contribui şi următoarele:
• Resurse umane specializate în utilizarea sistemului integrat de evidenţă a creanţelor provenite din infracţiuni;
Formarea profesională va viza personalul ANABI şi cel din cadrul instanţelor judecătoreşti, Ministerului Public, MAI, ANAF în calitate de instituţii implicate în procesul de recuperare a creanţelor provenite din infracţiuni cu care ANABI cooperează. Aceasta va include şi transferul de know-how către personalul ANABI astfel încât acesta să poată organiza în mod independent şi sustenabil funcţia de formator de formatori pentru utilizatorii sistemului.
• Asigurarea accesului tututor unităţilor de parchet şi instanţelor judecătoreşti la sistemul informatic dezvoltat în cadrul proiectului.
Sistemul vizează testarea şi implementarea treptată a sistemului informatic astfel încât să de asigure accesului tuturor unităţilor de parchet şi instanţelor judecătoreşti ca principali generatori de date relevante pentru evidenţa creanţelor provenite din infracţiuni, dar și a poliţiei judiciare, ANAF, Ministerul Justiției.
Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin
Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020!