1.1.4.1. Crearea de instrumente de comunicare eficiente, de proceduri și standarde comune pentru toate instituţiile implicate în Sistemul național de recuperare a creanțelor provenite din infracțiuni, având ca reper Ghidul CSM de bune practici privind relația sistemului judiciar cu mass media.
Responsabili:
• PÎCCJ, MJ, MF, MAI, ANABI, ANAF
Instituții implicate:
• CSM

Status: derulare / Numar: / Termen: 2021

Modalitatea prin care se va realiza acest instrument este în curs de analiză.

Totodată, prin proiectul “Consolidarea și eficientizarea sistemului național de recuperare a creanțelor provenite din infracțiuni”, cod SIPOCA 56, au fost elaborate și adoptate Strategia de comunicare și manualul de identitate vizuală al ANABI, instrumente care stau la baza comunicării externe a Agenției, având în vedere Ghidul CSM de bune practici privind relația sistemului judiciar cu mass media.

De la implementarea strategiei, ANABI a emis un număr de 71 de informări publice sub formă de newsletter, știre sau comunicat.

OBS:

Totodată, prin buletinul informativ ANABIGRAM, publicat periodic pe pagina de internet a Agenției și distribuit la evenimentele organizate de ANABI, sunt prezentate în format accesibil publicului larg activitatea instituției și cazuri concrete de recuperare a creanțelor provenite din infracțiuni, precum și a celor de reutilizare socială și/sau publică.

La nivelul lunii decembrie 2023, ANABI utilizează, în comunicarea publică, pagina de internet oficială, precum și conturi pe rețelele de socializare: Facebook, Instagram, Youtube și LinkedIn.

Potrivit Raportului de cercetare privind rezultatele campaniei de comunicare în vederea creșterii vizibilității activității ANABI, derulate în cadrul proiectului Continuarea consolidării și a eficientizării sistemului național de recuperare a creanțelor provenite din infracțiuni”, cod MySMIS 152912, SIPOCA 1157, implementat de Agenție în perioada 1 martie 2022 – 29 decembrie 2023, interesul pentru procesul de recuperare a creanțelor provenite din infracțiuni rămâne foarte ridicat, iar campania de comunicare a determinat o creștere a interesului față de procesul de recuperare și valorificare a creanțelor provenite din infracțiuni pe segmentele mare și foarte mare, de la 78,9% la 95,5%.

Campania de comunicare a avut următoarele rezultate:

•   creșterea notorietății cu privire la faptul că victimele infracțiunilor pot beneficia de compensații, de la 57,9% la 85,7%;

•   creșterea conștientizării cu privire la existența și accesibilitatea website-ului de licitații ANABI, de la 36,8% la 85%;

•   cunoașterea rolului și a detaliilor activității ANABI în rândul publicului țintă – 85,7%.




Distribuie: