Proiectul beneficiază de finanțare în cadrul Fondul Tematic „Securitate”, parte a Acordului-cadru dintre Consiliul Federal Elvețian și Guvernul României privind implementarea Programului de Cooperare elvețiano-român pentru reducerea disparităților economice și sociale din cadrul Europei extinse
Parteneri: Ministerul Justiției și Basel Institute on Governance, Elveţia
Buget: de 866.021,10 CHF (dintre care 85% - 736.117,94 CHF contribuția Guvernului Elvețian şi 15% - 129,903,16 CHF co-finanțarea asigurată de către Ministerul Justiției)
Perioada de implementare: 30 luni (iulie 2016-ianuarie 2019)
Obiectiv: crearea, în cadrul Agenţiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI), a sistemului informatic național integrat de evidență a creanțelor provenite din infracțiuni, sub forma unei baze de date care să reflecte activitatea instituțiilor competente în fiecare fază a procesului de recuperare şi valorificare a creanțelor, prin includerea de informații referitoare la bunurile cu privire la care s-au dispus măsuri de către organele de urmărire penală, instanțele de judecată şi organele de executare și valorificare a bunurilor
Activități principale:
· Organizarea unei conferințe de presă prin care să se prezinte publicului și grupului țintă al proiectului obiectivele proiectului, rezultatele urmărite, etc ;
· Elaborarea unui raport care să prezinte modele de instrumente IT referitoare la recuperarea creanțelor și administrarea bunurilor indisponibilizate, modulele pe care trebuie sa le cuprindă acestea, functiile cheie etc.;
· Organizarea unui seminar în vederea prezentării grupului țintă a raportului menționat anterior;
· Dezvoltarea sistemului informatic național integrat de evidență a creanțelor provenite din infracțiuni;
· Formarea profesională a reprezentanților grupului țintă ce va utiliza sistemului informatic național integrat de evidență a creanțelor provenite din infracțiuni;
· Achiziția de echipament IT (servere și computere) destinate utilizatorilor sistemului pentru a permite introducerea datelor necesare;
· Organizarea conferinței finale a proiectului.